Hade ni roligt?

Det kanske inte är så modernt längre att fråga om helgen. A la mode. Det lärde Little Miss Sunshine mig. Jag som läst franska i 6 år. Jag börjar förstå min pappas frustration över att vi aldrig kommunicerade. För nu möts jag av samma värld.

Jag fick inte ens en ursäkt. "Förlåt för att jag glömde bort dig." Nä, det är nog inte heller så modernt. Det där med ursäkter. Och det är klart att det är skillnad på kärlek och kärlek. Det borde jag veta, som stått vid din sida genom tre virvlande kärleksstormar. There's nothing I want more, than to die here on your floor. Jag vet inte om du hade märkt mig ens då. Kanske är jag svartsjuk? Därför att du får vara lycklig? Därför att du tittar på lägenheter med honom, men meddelade mig att jag inte var välkommen att bo hos dig längre. Två veckor innan vi skulle flytta. Eller är jag bara långsint? Därför att du lämnar mig som en skalbagge på rygg. Vänta tills det börjar regna. Kommer du ångra dig då?

Jag tror inte du vet vad du gör.


Idag är en pyjamasdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0