What if there was no light?

"Fine. Jag ger upp. Jag pallar inte det här längre, men du får i alla fall ha det så bra. Vi kanske springer på varann nångång."

Någon gång borde jag ju inse att jag inte kan fortsätta såhär. Jag kan inte fortsätta spränga alla broar. Bränna alla skepp. Men idag är jag sjuk. Hög feber, snorig, huvudvärk. Två redovisningar och ett prov på måndag. Nästa prov på tisdag. Slutar skolan på onsdag. Malmö på torsdag.
Sen då?
Sitta hemma, få samma svar på alla förslag: "Kan vi inte göra det nästa gång du kommer hem?"
Utan några broar kvar har jag inget annat val.

Det här gör mer ont än när han sa att vi borde göra slut. För det tog inte slut med det. Men nu tror jag det är slut. Riktigt slut. Och bitter tvingar jag mitt hjärta att sparka ut honom. Medan jag tänker att han kan dra åt helvete.
Ikväll kan alla dra åt helvete!

Det är svårt att lära gamla hundar sitta.
Och jag vill bara fly härifrån. Hänsynslöst kapa alla band. Springa för livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0