The proper place to hang her coat.

"Utan ett Du finns inte ett Jag."

Vi pratade filosofi i skolan. Sen gick vi hem. Vi skulle sova en stund, vände fåtöljerna mot varandra och letade upp filtar. Jag låg i soffan och tittade upp i taket. Han låg under en filt i fåtöljerna.
"Vad tror du meningen med livet är?"
"Kärlek."
"Vadå?"
"Ja. Jag tror att kärlek är meningen med livet."
"Så du tror inte på familj, karriär, pengar...?"
"Nej, det är kärleken vi lever för. Jag tror det finns någon för alla, det gäller bara att hitta den personen."
"Som i en den enda kärleken?"
"Nä... Man kan bli kär många gånger. Jag har lätt för att bli jättekär. Men att bli sådär kär-kär, så att omvärlden försvinner. Det tror jag är meningen med livet. Mitt liv."
Det är vackert att se gamla par. Mormor och morfar har varit gifta i över 50 år. Att se hur gamla människor fortfarande är unga i varandras ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0